Alles over contouren & highlighten ( met beste producten )

Hi lieverds,

Ik krijg super veel DM's op instagram over het contouren en highlighten. Ik ben op onderzoek uit gegaan wat nou de beste manieren & producten zijn om dit te doen. (Hier komt binnenkort ook een filmpje van op YT )

Wat is contouren en highlighten nou eigenlijk? Het doel van contouren en highlighten is bepaalde zaken van het gezicht dunner maken, of juist eruit laten komen.  Denk maar aan jukbeenderen, neus, kin etc.


Jullie kennen deze foto vast wel die ik ooit gepost heb op mijn social media en in een andere blogpost. Waar contour staat breng ik donkere poeder aan zodat dat deel '' verdwijnt '' oftewel smaller wordt, en waar highlight staat breng je een lichte kleur poeder aan zodat dat juist eruit springt.

Wat is nou echt belangrijk? Je hoeft natuurlijk geen dure kitjes te kopen om dit te kunnen. Een contourkit kost al snel €55,- en ik snap dat als je net begint met experimenteren je niet het geld ervoor over hebt. Je kunt het met elke MATTE poeder. Gebruik nooit een bronzer met glitters, ik herhaal NOOIT!

Waarom? Heel logisch. Jij wilt met contouren juist bepaalde dingen in het gezicht smaller maken, een soort van ''schaduw''. Wanneer je een bronzer aanbrengt (bijv met glitters ) zal dat alles behalve je gezicht smaller laten lijken. Zoals jullie weten breng je highlighter aan om júist de jukbeenderen naar voren te laten komen. Dat gebeurt dus ook als je het op een andere manier aanbrengt. Het zal niet alleen een minder mooi resultaat geven, maar 9 vd 10x kan het zo zijn dat je op een discobal gaat lijken. Oopsie....

Best products wat betreft contouren ( Vloeibaar )

Normaal gesproken contour ik altijd met poeder. Mocht ik een bruiloft/feest/fotoshoot of andere speciale gelegenheid hebben wil ik het toch een stuk intenser i.v.m. fotografie. (Let op, je moet het sowieso setten met poeder, anders smelt het eraf. Dit is dus een manier om het slechts intenser te maken ) Voor dagelijkse bezigheden zoals werk/school zou ik het afraden omdat het misschien too much kan zijn. Poeder doet goed z'n werk! 

My favorites 

1. Bobbi Brown Foundation stick

 

De Bobbi Brown foundation stick. Dit is echt een MUSTHAVE! Mooi gepigmenteerd, geen vlekken, en blend super goed. Op deze foto draag ik de stick in nummer 7 Almond. Ook deze raad ik zeker aan voor beginners, maar die toch een stukje verder willen gaan in de wereld van contouren. ( Parabenen vrij, YAY! ) Je kunt hem aanschaffen bij de Douglas, Bijenkorf en Bobbi Brown counters voor €40,00


2. L.A. Girl concealers




Deze pens zijn echt mijn budget favorites. Mooie pigmentatie,  blendbaar en matte finish. Enige wat ik een minpunt vond, is dat bij bepaalde kleuren een rode ondertoon in het product zit. Je moet het maar  mooi vinden, persoonlijk vind ik askleur altijd mooier!  Oogt natuurlijker en geeft mooiere finish. Onderstaande foto draag ik deze prachtjes. De kleur espresso is naar mijn mening perfect voor dames met mijn kleur huid. Niet te wit maar ook niet getint.
Je kunt ze via Boozyshop.nl aanschaffen en kosten €5,00.  


3. Hema CC perfection foundation


Mooie dekkende foundation. Ziet er natuurlijk uit, is mooi te blenden. Ik weet niet of het aan mijn huid ligt, maar iedere Hema foundation bezorgt mij puistjes.  Het lijkt wel alsof mijn huid niet door hun producten kan ademen waardoor ik verstopte poriën krijg. Ik snap er echt niets van! Heeft iemand anders dit probleem ook?
Je kunt deze foundation via Hema aanschaffen en kost €10,00


4.  ABH cream kit

Helaaaas, ik heb nog steeds het kitje niet weten te bemachtigen, maar geduld is een schone zaak! September klopt bijna aan de deuren en dat zal ook dit schatje hier beschikbaar zijn. YAY!
Er zijn super veel bloggers en youtubers die hierover een review hebben geschreven, ik ben zo benieuwd!
Hij zal via anastasiashop.nl beschikbaar zijn.





Best products wat betreft contouren ( Poeder )

Als je contourt met vloeibare producten is het belangrijk om het te setten met een poeder. Net zoals met foundation, hoor je ook concealer te setten. Dit voorkomt dat het wegsmelt.


1. Anastasia Beverly Hills Contour kit





Zoals vele weten zou ik dit product duizend en duizend keer aanraden. Dit is gewoon mijn fav wat betreft matte &  gepigmenteerde poeders. Ze hebben geen rode ondertoon en dat is wat het plaatje naar mijn mening compleet maakt. 
Je kunt het product via anastasiashop.nl en douglas.nl verkrijgen voor €54,95. 

2. Sleek contour kit


Voor wie net begint met contouren is dit een musthave. Sleek blijft me verassen! Dit product bevat een poeder en highlighter. De poeder is super matte en geeft een mooie look op het gezicht. Ik heb helaas geen foto met dit product op,  maar hij is zeker het proberen waard.
Dit product kun je aanschaffen via verschillende webshops en kost tussen de €8,00 en €9,00. Mocht je in de buurt van Alkmaar wonen, ga dan langs de V&D, daar hebben ze er een mini counter zitten.


3. Make up forever sculpting kit


Dit was mijn aller eerste contour kit EVER. Mooi product, ik kon echt niet meer zonder.  Maaaar om heel eerlijk te zijn: na dat ik ABH heb ontdekt vergat ik deze even. Voor een super natuurlijke look kan je deze zeker gebruiken.  Make-up forever is helaas nog niet te koop in Nederland maar voor de Vlaamse lezers: ga eens langs in Brussel midi! Bofkonten.
Dit kitje kost $48 dollar, en dat zal  op ongeveer €40,00 uitkomen. Per poeder betaal je dus €20,00. Ik zou dan toch voor ABH gaan.


4. Smashbox  step by step contour kit 

Dit is een nieuw product van smashbox, want ja iedereen moet toch wel met de hype meegaan. Persoonlijk heb ik dit kitje nooit geprobeerd maar wel veel over gelezen. Vooral voor dames die net beginnen met deze techniek blijft dit kitje echt heel goed te zijn.
Check het filmpje van Sephora!

http://www.sephora.com/step-by-step-contour-kit-P387426?skuId=1629500&icid2=_you%20may%20also%20like_p387426_image


Dit product kost €45,50 en je kunt het verkrijgen bij de Douglas.



Highlighten concealers (vloeibaar )

1. NYX HD concealer

Ik ben gewoon weg van deze concealers. Nyx HD concealers zijn heel mooi kwa gebruik, perfecte finish en super mooi blendbaar. Creast niet en veel kleuraanbod.
Pluspunt, ze zijn maar €7,00.  En je kunt ze aanschaffen bij Douglas.nl. ( !!!! Nooit in strepen aanbrengen, maar in een 'triangle' onder het oog. )



2. Yves Saint Laurent Touche Éclat radiant touche

Ik lees super veel over producten maar dit product had mij nooit getriggerd op een of andere manier. Ik denk dat het komt door de Foundation van touche eclat. Ik ben wel een enorme fan van de lipsticks maar hmm.. de foundations, ik heb de match nog niet helemaal te pakken.

Ik las veel over dit product, een highlighter en concealer in 1, en ja ik moet zeggen ik heb gelijk 4 kleuren aangeschaft. De 1 - 1,5 - 2 - 2,5. Wauw! Wit, gele (banana) ondertoon, rozig en beige.
Wat een prachtjes! Ik weet niet of ze lang mee gaan, maar ze zijn het wel echt waard. Dit is niet een  dekkende concealer, wel een catcher.


Ze kosten €28 en ze zijn bij de ICI paris en Douglas verkrijgbaar.


3. L.A girl concealer

Yes! Natuurlijk hebben ze ook lichtere kleuren concealers, en ja het is echt een aanrader. Zo blendbaar,  midden tot full dekking,  ik vind ze echt fijn!



Check those beautys! <3 


4. Hema concealer palette


Dit product van de Hema is enige tijd gelegen op de markt verschenen in lichte en donkere kleuren. Ik heb de lichte kleuren aangeschaft omdat de ''gele '' kleur rechtsboven mij aansprak. Ik moet zeggen, ik was super verrast. Pigmentatie is top, creast niet, blendbaar en dekt heel goed. Het product kost €6 en je kunt het via Hema verkrijgen.


5. Estee lauder double wear concealer



Ik ben een fan van Estee Lauder double wear foundations, én concealers! Het zijn echt super goede, kwalitatieve producten. De concealers is gunstig voor vooral dames met donkere kringen en extra dekking nodig hebben. Hydrateer je gezicht wel even met een dag- en oogcrème zodat het niet in de poriën blijft zitten. 
Je kunt de concealer aanschaffen via de Bijenkorf, Douglas en ICI paris en kost tussen de €23 en €26. ( Hangt er vanaf waar je hem koopt )

6. NARS concealer


Soms moeten we de resultaten voor zich laten spreken. Ik denk niet dat het een raadsel is waarom ik dit product 1000000% zou aanraden. Helaas.. niet beschikbaar in Nederland. Dichtbijzijndste verkooppunt is Parijs. I don't know where you are but I will find you..... 
Voor €27,00 is deze van jou.

7. Maybelline instant anti age 



Nederland......... I am so disappointed with you!!!!
Echt serieus, alle goede producten gaan het assortiment uit.
Dit is echt een van de beste concealers die je maar kunt hebben. Dekking, blendbaar, alles erop en eraan. Helaas alleen nog in Duitsland ( dichtbijzijndste ) te verkrijgen of online uiteraard. De prijs ligt tussen de €10 en €12.


Highlighten  (poeders)

Ook hier is het weer belangrijk om concealer te setten om het niet te laten creasen.

1. ABH contour kit

Prachtige, matte kleuren. Ik hou van dit palletje op iedere manier! Vooral de middelste kleur, wauw! ( Zorg er wel voor dat je het product nooit veegt, maar altijd aanstippelt / dept. Anders set je je concealer niet! )

2. Laura mercier translucent powder





Zoals jullie weten ben ik heleeeeemaaaal weg van dit product. Ik heb afgelopen week weer een nieuw potje besteld maar dan met een iets wittere kleur. Ik hoor van veel getinte / donkere dames dat zij er een grijze waas van krijgen, pas daar dus mee op. 
Hij is idd vrij prijzig, maar iedere poederkorrel waard.  
Je kunt het via skins.nl verkrijgen en kost €42.


3. Banana powder ben nye
Waarschijnlijk zul je al ooit van deze poeder hebben gehoord door de contourqueen Kim K. De banana powder is ook om vloeibare gedeeltes te setten, en het niet te laten creasen. Deze poeder heeft een gele ondertoon, vooral bij donkere dames om verliefd op te worden!
Bij backstage in Amsterdam kan je dit product verkrijgen voor zo'n €40 / €50.





LAST STEP: Highlighten
Ik vind highlighten echt belangrijk omdat het op een of andere manier je gezicht toch een echte glów geeft. 
Je brengt highlighter aan op je jukbeenderen, puntje van je neus, kin en boven je wenkbrauwen of je wenkbrauw bot!

1. Mijn favoriet NARS albatross

Dit product had al zo lang mijn aandacht te pakken. Ik meen het, ik heb een jaar nagedacht over hoe ik dit product moest bemachtigen. En je weet wat ze zeggen, if you can't stop thinking about it then buy it. Zo doende.. besteld uit de UK en mijn liefde is sindsdien nooit weggegaan, 

Je kunt hem niet in NL verkrijgen helaas, maar wel in de Sephora in Parijs. Verder kan je hem online  bestellen via beautybay.com voor zo'n €35. 

2. DUPE Nars albatross -> ELF highlighter




Mijn NARS is bijna op (snik snik) en ik zag een artikel waarin een budget higlighter van €4 werd vergeleken met Albatross. Hierboven zie je de swatch, mooi he!! Ik ga deze zeker aanschaffen, puur om te testen.  Je kunt hem aanschaffen via http://www.eyeslipsface.nl/product-beauty/blush.

3. MAC Soft & gentle


Zoals ik altijd al van MAC gewend ben, is dit een gepigmenteerd product voor een prachtig resultaat. Ik hoor er veel goede verhalen over en ook deze staat op mijn to buy list.
De prijs van deze highlighter is €29,50 en je kunt hem kopen bij de Douglas en andere MAC counters.


4. Mary lou manizer



Deze highlighter is super mooi en gepigmenteerd.  Mooie glow en finish. Bij te veel gebruik kan je op een discobal lijken, maar het is mooi op te bouwen!  Je kunt deze highlighter via Boozyshop aanschaffen en kost €20,50.



Dit waren mijn musthaves voor contouren & highlighten. Mocht jij een musthave hebben laat het me dan weten in de comments! 
Heel veel liefde
X

Share this:

CONVERSATION

8 reacties:

  1. Wow, bedankt voor deze uitleg. Dit is precies wat ik nodig had! Al die andere "beauty bloggers" proberen het uit te leggen omdat het een hype is maar die kopiëren en plakken gewoon. Super, dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben verbaasd dat mijn blog nog gelezen word! Wat fijn om te horen, dankjewel! En graag gedaan voor de informatie, doe het met plezier!

      Verwijderen
  2. Dit is echt fijn om allemaal te weten.
    Echt goede uitleg en bepaalde producten wil ik echt graag aanschaffen.
    Hartstikke bedankt en je ziet er heel mooi uit make up echt mooi gedaan
    Groetjes Roshni

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens wat is je instagram account wil je graag volgen xx

      Verwijderen
  3. Dankjewel Roshni! Fijn om te horen dat mijn tips zo handig zijn! Je kunt me volgen op @lepetitbeirut_ !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Moet ik nu van iedere product 1 aanschaffen? Is er niet een palette met alles in 1?
    Erg leuk geschreven trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen