HOW TO FLAWLESS SKIN (part 2)

Hi loves,

We zijn klaar met stap 2.  Nu we de juiste foundation hebben gevonden is het belangrijk om te weten hóe je deze nou aanbrengt om een flawless finish te creëren.

Een hele grote fout die veel dames maken is het vegen van hun foundation. Wanneer ik dit zie wil ik echt uit frustratie op mijn nagels bijten. Stop it please!

 Doordat je met je beautyblender of kabuki kwast gaat vegen, krijg je sneller vlekken of mis je plaatsen. Ook veeg je de foundation en meng je hem niet samen met je gezicht.  Hierdoor zie je de foundation veel duidelijker zitten en dat is niet waar wij op doelen!

Hoe doe jij het dan Shaima?
Het hangt er vanaf, ik pak vaak 2 kleuren foundation of 2 verschillende merken foundation en meng ze samen. Dit hoeft niet! Ik vind dit wel fijner, maar een nadeel is dat je meer tijd nodig zal hebben om deze te kunnen laten matchen met je huid.

Daarna pak ik een platte foundationkwast ( met je vingertoppen kan ook ) en verdeel de foundation over mijn gezicht. Dit hoeft niet netjes.


Daarna pak ik een platte kabuki kwast en werk de foundation op een deppende (!!!!!) manier uit op mijn gezicht.  Dit doe ik tot ik het gewenste resultaat heb en ik een egale huid gevormd heb.


Om het écht flawless te maken kan je met je beautyblender het product in je huid deppen. Dit is mijn favoriete manier van het gebruiken van de beautyblender. En als je het je afvraagt, JA, hij is het echt waard. Maak hem wel voorzichtig schoon!




Nu we foundation gehad hebben gaan we over naar concealer. Ik heb dat eerder behandeld in deze post
Kies de concealer die jij fijn vind, en deze blend je ook op een deppende (!!) manier uit met de beautyblender. Als je het gewenste resultaat gekregen hebt set je je concealer met translucent powder. Ik gebruik de Laura Mercier Translucent powder.  Dit doe ik met een sponsje en wacht ongeveer 1-5 minuten. 


Dit verwijder ik met een schone blusher/poederkwast. 

Hierna plaats ik dezelfde poeder op de volgende plaatsen:



Et voila! We zijn klaar met het baken van onze gezicht.

Om de foundation compleet te setten gebruik ik het liefst dezelfde translucent poeder.
Als je het liefst een matte wilt zijn de volgende poeders fijn in gebruik:

Clinique stay matte powder ( dekking op te bouwen ) 
Pas op met overtollig gebruik. Ik heb het idee dat als je wilt bij werken met deze poeder het al snel cakey kan worden. Als je dat niet mooi vindt, skippen! 

Rimmel stay matte ( lichte dekking )
Deze poeder is echt heel mooi en fijn in gebruik. 


MAC loose powder ( lichte dekking )
Deze poeder is transparant en daardoor totaal niet cakey.



Estee lauder Aeromatte ultracent pressed powder (dekking op te bouwen)
Fijn in gebruik! Geeft een mooie dekking en blijft lang zitten.



Essence all about matt!
Dit is een mooie fixing powder, ook voor de prijs. Hij is geheel transparant en voor de prijs zeker goed.




DO's

- Niet slapen met make-up op
- Scrubben minimaal 1x per week en maximaal 2x per week
- Hydrateren van je gezicht (begin jong met huidverzorging, zo voorkom je rimpels op je 30e)

- Matching foundation kleur
- Juiste foundation voor je huidtype
- Concealer die maximaal 4 tinten lichter is dan je eigen huid. 4 is dan ook echt over de top!

- Je foundation met deppende bewegingen aanbrengen
- Setten van je foundation met poeder
- Concealer setten zodat hij niet in de huidplooien zit


DONT'S

- Slapen met make-up op  (je huid zal tot 7x sneller verouderen, go wash your face grannie!)
- Je dode huidcellen op je gezicht laten zitten
- Geen huidverzorging gebruiken

- Te oranje/donkere/lichte foundation
- Concealer die 5 tinten te licht is voor je huid. ( Trust me, het is echt mooier als het overloopt )
- Je foundation vegend opbrengen met je kwast
- Niet setten van je foundation
- Een niet transparante poeder 10x op je gezicht bijwerken. Men kan binnenkort je gezicht als papier gebruiken. Too much!!

Mocht er iets niet duidelijk zijn, let me know in the comments!
Tot snel!
X





Share this:

CONVERSATION

1 reacties: