HOW TO FLAWLESS SKIN (part 1)

Hi lieverds!

Ik krijg heel vaak de vraag wat ik voor producten ik op mijn gezicht gebruik, dus besloot ik er een post over te schrijven. Het maakt namelijk niet uit wát je gebruikt, maar hóe je het gebruikt. De technieken die je gebruikt om iets aan te brengen kan een wereld van verschil maken.

Producten
In de eerste instantie is het belangrijk om te weten wat voor type huid je hebt. Heb je een vette, droge of gemengde huid? Als je antwoord op die vraag gegeven hebt kan je het juiste product kiezen voor jouw huid.  Ik heb zelf een vette huid als het warmer wordt ( in de zomer moet ik mijn make-up zeker wel 3x per dag opnieuw aanbrengen omdat het letterlijk wegsmelt ), een gemengde huid in de lente/herfst en in de winter wordt mijn huid héél droog. Ik krijg dan letterlijk schilfertjes op mijn gezicht, en helpt vaseline bijna tot niet. (can you imagine?)  Hydratatie is sowieso heel belangrijk! Men vergeet dat ook een vette huid hydratatie nodig heeft!

TO DO:
- Scrubben 2x per week
- Gezicht stomen ( dit kan je ook doen met een pannetje! )
- Gezichtsverzorging
- Tonic
- Make-up verwijderen (!!!)

Het is belangrijk je huid goed te verzorgen. Met scrubben verwijder je dode huid van het gezicht waardoor je een hele schone huid krijgt. Als je de juiste gezichtsverzorging hebt gevonden voor jouw type huid gaan we door naar make-up.

Vette huid
Je kunt geen YSL touche eclat foundation gebruiken als je een vette huid hebt. Dat kán gewoon niet. Het is een type foundation dat gewoon niet geschikt is voor ons huidtype (helaas). Ik ging na nog geen kwartier glimmen en het leek alsof ik olie op mijn gezicht gesmeerd had. No girl! Laat die lekker liggen.

Zoek foundation die op waterbasis gemaakt is. Vermijd oliën het liefst zodat het zo min mogelijk in de huid opgenomen wordt.  Foundations die ik zelf fijn vind zijn:
 (LET OP: DIT ZIJN FOUNDATIONS DIE IK ZELF GETEST HEB OP MIJN HUID. DIT KAN VERSCHILLEN PER PERSOON! )

Estée lauder double wear ( duh!!! love you Estée ) Wil je voor echt flawless gaan?Heb je een feest, belangrijke afspraak of lange reis? Deze laat je niet in de steek.
(OOK VOOR DE DROGE/GEMENGDE HUID)


Bobbi Brown Long wear even finish foundation
Deze foundation is iets anders kwa structuur, maar is al vrij snel ''plamuur''.  Daarom is het belangrijk hem goed te setten met poeder! Zo voorkom je glimmen. 


Make up For ever
De mat velvet is een stuk matter dan de HD foundation. Ondanks mijn vette huid in de seizoenen blijft de HD foundation ook prima zitten. Hij is prachtig met fotografie, en zeker geen miskoop. Ook oogt hij heeeel natuurlijk en creëert hij echt een flawless finish! 



Een (bijna) dupe van Estée Lauder double wear, de stay matte van Rimmel. Deze is heeeeel dekkend, dus als je daar niet van houdt moet je deze sowieso skippen. Wel blijft hij lang mooi zitten en kost hij een tientje!  (OOK VOOR DE DROGE/GEMENGDE HUID)



Kryolan TV paint stick
Deze sticks zijn SUPER dekkend. Ideaal voor als je een hele vette huid hebt en niks het kan controleren. Pas wel op dat het heel dik kan zijn kwa structuur. Verder is hij prima! ( Psst.. je kunt hem ook voor contouren gebruiken! Thank me later x )


Chanel perfection lumiere velvet
Deze foundation is heel licht van gewicht en blijft goed zitten. Wat ik zelf heel fijn vind is dat hij vrij waterig is. Ook is de dekking goed op te bouwen! Wel afpoederen (!!)



Bobbi brown foundation stick
Ik heb het al eerder gehad over deze PRACHTIGE stick. Ik ben helemaal fan van deze foundations en ze zijn echt ideaal.  ( ook voor de gemengde/droge huid)





Gemengde/Droge huid

(Check dikgedrukte bij een aantal foundations bovenin)

L'oreal infallible foundation 24h (gemengd/droog)
Deze foundation is zó mooi dat ik hem zelf te graag droeg. Blijft inderdaad lang zitten, ook al is het een drugstore foundation. Het gaat er echt niet om wat het is dames, als je het goed kan aanbrengen en setten kan hij hetzelfde effect geven als een A foundation. 


Rimmel lasting finish 25h (gemengd/droog, droog pakt hij mooier)
Deze foundation is heel mooi! Je krijgt een natuurlijke, gezonde gloed op je gezicht. 





YSL touche eclat foundation
Deze foundation is heeel natuurlijk op het gezicht. Geeft een gezonde glans. Ik vind deze persoonlijk heel mooi als je een hele egale huid hebt. Ik zou hem skippen als je dat niet hebt. Ook geeft hij een duidelijke glans op het gezicht.  Je moet daar dus echt van houden!


Rimmel wake me up foundation
Deze foundation is heel mooi en ''wekt'' je op! Soms gebruik ik hem zelf ook als verdunning van Estee Lauder double wear. Apart is hij ook heel goed te dragen! Dit is zeker een aanrader.


Bobbi brown skin foundation 
Deze foundation is heel dun kwa structuur en ideaal voor de droge/gemengde huid. Het leuke aan Bobbi's producten zijn is dat het zo erg mengt met je huid het bijna lijkt alsof het je eigen huid is.





Als je de juiste kleur/structuur voor jouw huid hebt zijn we klaar met stap 2.  De manier van applicatie is belangrijk. Misschien wel het meest belangrijk! Ik zal in deel 2 uitleggen hoe je het beste je foundation kan aanbrengen en wat je daar het beste voor kunt gebruiken.

See you there, flawless!
X





Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten